← Timeline
Avatar
Leonid Kogan Stavsky

כמעט כל מה שרציתם לדעת על קרן-וקסנר ולא העזתם לשאול:
האם ידעתם שקרן-וקסנר הוקמה די בסמוך למהפך "הפרימיטיבים-החשוכים" ב-77? (בדומה לזמן הקמתה של התנועה לאיכות השלטון של הג'ינג'י הנאלח, כי אחרי-77, פתאום צצו בעיות באיכות).
האם ידעתם שהמוטו של הקרן הוא לשפר לנו את ההנהגה? (או כפי שמופיע בויקיפדיה: "לחזק את המנהיגות והמצוינות הניהולית במגזר הציבורי בישראל").
האם ידעתם שמבין בוגריה, מתמנים לנו אחוז ניכר מבכירי הצמרת במדינה. בכל המוסדות, בכל המנגנונים ובכל התחומים?
האם ידעתם שמבין בוגריה יש גם שופטים ופרקליטים?
האם ידעתם שקרן וקסנר גם נותנת לבוגריה "הנבחרים", סך של מיליון ₪ (או אולי דולר), שבעיני לפחות נראים כסוג של "מתנה", כסוג של:
"קרן וקסנר שולחת את לחמה, בידיעה ברורה שבאחד מן הימים היא תשתמש בו" (זה בעיני, לכל אחד יש את חופש הראייה והדעה בדמוקרטיה).
אבל "אל חשש ואל דאגה" חברים. אל תתנו לעיני לראייתי ולדעותיי לפגום במצב רוחכם.
שופטי 'בית המשפח' הלבנים כבר קבעו, ש: 'לא מדובר במתנה' (הם לא פסימים כמוני).
ולראיה, קבלו:
"בג"ץ דחה ביום 2.6.21 עתירה שהגישה תנועת "אם תרצו" בשאלה אם מדובר במתנה אסורה, וחייב את העותרת בתשלום הוצאות בגובה-15 אלף שקלים.
השופטים דחו את טענות ''אם תרצו'' נגד שליחת עובדי-מדינה ללימודים במימון הקרן וקבעו שלא מדובר במתנה מנוגדת לחוק וציינו כי התמורה שנותנים המשתתפים עולה על מה שהם מקבלים.
בג''ץ קיבל את עמדת המדינה ולפיה השתתפות בתכניות של קרן-וקסנר והמלגות המוענקות בתוך כך אינן בגדר מתנה (בין השאר, אולי כי אין שם סיגרים ושמפניות וורודות).
את פסק הדין כתב השופט דוד מינץ, שהדגיש: "הגעתי לכלל מסקנה כי דין העתירה להידחות בהיעדר כל עילת התערבות. אציין כי 'טענת העותרת לפיה השתתפות בתכניות הקרן משפיעה על קידומם של המשתתפים בשירות המדינה' נטענה בעלמא וללא כל ביסוס". (בג"ץ 4928/20 אם תרצו - ציונות להיות או לחדול נ' שר המשפטים, פורסם ב"נבו", 2.6.21).
ולכן ובנסיבות אלו, קיימת קביעה שיפוטית של בית המשפח העליון לאחר שנדרש לסוגיה – שלא מדובר במתנה אסורה".
אתם הבנתם? "אמרתי לכם שאין חשש ואל דאגה ושאני יותר מידי פסימי". "תגידו תודה לאל שיש לכם שופטים בעלי ראייה אופטימית" (תחשבו שאני הייתי שופט, מפחיד נכון?).
והאם גם ידעתם, שהשופטים הלבנים שלנו, לעיתים גם משמשים, כיו"ר וועדת-המינויים של הקרן? (כמו השופט יצחק עמית לכאורה, לא מופיע בויקיפדיה. בהתבסס על פרסומים ברשת ולא מידיעה).
האם ידעתם לדוגמא.
שבין בוגרי תוכנית קרן-וקסנר בישראל נמנים:
שופט בית המשפח העליון עוזי פוגלמן. רב-עלוב אביב כוכבי. סגן הרמטכ"ל וח"כ לשעבר יאיר לשלשת-עופות; העלובים שי אביטל, נעם תיבון, עמוס ידלין עמי אילון ואורי גורדין. פרקליט-המדינה משה לדור. 'מנהל חטיבת התוכניות בערוץ הראשון' ומנכ"ל הקרן החדשה לישראל אליעזר יערי. מנכ"ל הקרן החדשה לישראל ומנכ"ל בית התפוצות אבינועם ערמוני. מנכ"ל משרד המשפטים משה שילה. נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במחוז תל אביב והמרכז ומנכ"לית האגודה לזכויות האזרח שרון אברהם-ויס. שרת החדשנות לשעבר אורית פרקש-הכהן. מנכ"ל J STREET ישראל נדב תמיר. עו"ד אביה אלף.
'מנכ"ל המרכז לטכנולוגיה חינוכית' יוסי בידץ. מפקד פיקוד העורף, פיקוד המרכז וזרוע היבשה, תמיר ידעי. הפצ"ר, העלוב שרון אפק. ראש מחלקת הסגל באגף כוח האדם בצה"ל, תא"ל מיכל תשובה. היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון. מנכ"ל משרד הבריאות תא"ל ד"ר חזי לוי. ראש חטיבת החקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, תנ"צ ערן קמין. שופט בית המשפח העליון עופר גרוסקופף. מנהל המרכז הרפואי לגליל ד"ר מסעד ברהום. שופטת בית המשפח המחוזי בתל אביב דפנה אבניאלי. שופט בית המשפח העליון ח'אלד כבוב. המשנה למנכ"ל של משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו. נציבת קבילות החיילים תא"ל רחל טבת ויזל. ח"כ משה טור-פז. ראש ממד"ה תא"ל הדס מינקה-ברנד. ראש הלמ"ס ירון פלוס. רונן בר ראש השב"כ ועוד בכירים בכל מנגנוני הביטחון השונים.
ולסיכומם של דברים:
"אין לכם מה להיות מודאגים, אתם בידיים טובות של בוגרי קרן-וקסנר, של השופטים-הלבנים ושל כל התשתית הפקידותית הענפה שהם טוו לנו כאן במשך השנים מאז לאותו המהפך. 'שמאפשרת להם לשלוט ללא בחירות'. בכל המוסדות, בכל המנגנונים ובכל התחומים" (רק תראו איזו שליטה נפלאה הייתה להם על אי-תפקוד כוחות הצבא ב-7/10, ותבינו את העצמה ואת הכח שיש בידם).
"אתם יכולים להיות רגועים".

автор Alon Beck

👍😀3
To react or comment  View in Web Client